Selasa, 16 Oktober 2012

Wanita umpama Pakaian

.: Pakaian Murah :.

PAKAIAN 
-Hanya dilonggokkan . Pembantu kedai pun tak sudi melipatnya kemas . Berhabuk , sesiapa pun boleh pegang sesuka hati . Tak suka campak . Ambil yang lain pula .

WANITA
-Wanita yang terdedah sana - sini , malah mudah bergaul dan mudah didekati , sedah tentu orang yang bakal memiliki pakaian sebegini daripada taraf yang sama .

.:Pakaian Serdahana :.

PAKAIAN
-Digantung rapi , tapi kadang - kadang apabila tiba musim jualan murah , turut dilonggokkan sama . Pakaian ni tarafnya tinggi sedikit daripada pakaian murah .

WANITA
-Wanita yang penampilannya dijaga tetapi tidak sepenuhnya . Mungkin bertudung , tetapi tidak berakhlak dan tidak solat . Mungkin bertudung , tetapi masih pakai pakaian yang sendat dan bergaul bebas dengan lelaki . Bertepuk tampar tanpa malu.

.:Pakaian Mahal:.

PAKAIAN
-Disimpan cantik dalam "show room" khas . Siap cantik tersimpan di dalam almari kaca . Bukan semua orang yang mampu miliki , bukan semua orang berani sentuh .

WANITA
-Wanita yang sangat menjaga penampilan dan akhlak serta imannya . Insya-allah pemilik pakaian untuk golongan ini juga bukan calang - calang orangnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan